Tabloul întâi. O bibliotecă în tonalitate maronie
Tabloul doi. O cameră de meditație în tonalitate violet
Tabloul trei. Cameră în tonalitate roz-roșu, atmosferă prietenoasă
Tabloul patru. Aceeași cameră ca în primul tablou
Tabloul cinci. Un peisaj în care se află casa singuratică a soților Balde
Tabloul șase. Un luminiș în pădure
Tabloul șapte. O sală a castelului ornată cu simboluri ale unei Confrerii mistice
Tabloul opt. Aceeași sală ca în tabloul precedent
Tabloul nouă. Luminișul din pădure, ca în tabloul șase
Tabloul zece. Același peisaj ca în tabloul cinci
Tabloul unsprezece. Aceeași cameră de meditație ca în tabloul doi
Tabloul doisprezece. Aceeași cameră ca în tabloul precedent
Tabloul treisprezece. Templul Soarelui; lăcașul tainic de Misterii al hierofanților
Experiențele spirituale și sufletești prezentate în Încercarea sufletului sunt continuarea celor înfățișate de mine anterior, în Poarta inițierii.
Philia Astrid Luna |
entități spirituale care stabilesc legătura între forțele sufletului omenesc și Cosmos |
Theodosius Romanus |
Hierofanți ai Templului Soarelui |
Evenimentele tablourilor VI, VII, VIII, IX sunt conținutul viziunii spirituale pe care o are Capesius, viziunea vieții sale trecute. Așa cum reiese din acțiune, Maria și Johannes au aceeași
viziune, nu însă și Strader, a cărui încarnare anterioară este contemplată numai de către Capesius, Maria și Johannes. Tablourile viziunii tetrospective din secolul XIV sunt concepute ca
rezultate ale cunoașterii imaginative și trebuie deci să ni le imaginăm, în ce privește istoria, ca o reprezentare idealizată a condițiilor de viață care pot fi recunoscute în lumea sensibilă
doar prin efectele lor. Modul de repetare a vieților prezentat pe baza evenimentelor din secolul XIV și din prezent nu trebuie considerat ca general valabil, ci ca ceva ce se poate întâmpla
numai într-un moment crucial al dezvoltării istorice. De aceea conflictele care sunt prezentate aici drept consecințe ale unei vieți anterioare sunt posibile numai
pentru o astfel de perioadă de timp.